たけぼーの備忘録

暇を持て余した人間の無意味なブログ

Milley CyrusのMalibuを和訳してみた


Malibuを和訳してみました。

Malibuとは、アメリカ カリフォルニア州の地名で、映画『猿の惑星』にて自由の女神像が登場するシーンの撮影が行われたそうです。
この歌のように、優しく美しいところなのかな?

Maribu

I never came to the beach,

私、ビーチに来たことなかったわ

or stood by the ocean

海のそばに立つことも

I never sat by the shore,

岸のそばで

under the sun with my feet
in the sand

足を砂に埋めながら太陽のもとに座るなんてしたことなかったわ

But you brought me here

でも、あなたがここへ連れてきたの

and I'm happy that you did

私はそれがうれしいのよ

'Cause now I'm as free
as birds catching the wind

だって今は風をとらえる鳥のように自由だもの

I always thought I would sink,

沈んじゃうんじゃないか、っていつも考えてた

so I never swam

だから泳いだことなかったの

I never went boatin',

ボート遊びに行ったことなかったし

don't get how they are floatin'

それがどうやって浮いてるかなんて分からないわ

And sometimes I get so scared of
what I can't understand

それに時々、分からないってことがとても怖いの

But here I am, next to you

でもここには私がいて、隣にはあなたがいるわ

The sky's more blue in Malibu

マリブの空はずっと青いの

Next to you in Malibu

マリブにはあなたが隣にいる

Next to you

あなたの隣

We watched the sun go down

二人で太陽が沈んでいくのを見たわ

as we were walking

一緒に歩きながら

I'd spent the rest of my life
standing here talking

残りの人生をここに立って話しながら過ごしたいわ

You would explain the current,

あなたが海の流れのことを説明するなら

as I just smile

私はただ微笑むのよ

Hoping that you'll stay
the same,

あなたはずっとそのままでいてほしい

and nothing will change

それに何も分からないでほしい

And it'll be us,

それは私たちだった

just for a while

たった少しの間

Do we even exist?

私たちは存在さえするの?

That's when I make the wish,

そう願ったのはその時なの

to swim away with the fish

魚と一緒に泳いだ時

Is it supposed to be this hot all summer long?

この暑い夏は長く続くはずだった?

I never would've believed you

あなたを信じることはなかっただろうな

if three years ago you told me

もし3年前あなたが私に言ってたら

I'd be here writing this song

ここでこの曲を書くって

But here I am, next to you

でもここには私がいて、隣にはあなたがいるわ

The sky's more blue in Malibu

マリブの空はずっと青いの

Next to you in Malibu

マリブにはあなたが隣にいる

Next to you

あなたの隣

Next to you

あなたの隣

The sky's so blue in Malibu

マリブの空はずっと青いの

Next to you

あなたの隣

We are just like the waves
that flow back and forth

私たちは後ろに前に流れる波のようね

Sometimes I feel like
I'm drowning

時々おぼれているように感じるわ

And you're there to save me

そしてあなたは私を救うためにそこにいるの

And I wanna thank you
with all of my heart

心からありがとうって言いたいわ

It's a brand new start

それは真新しい始まり

A dream come true in Malibu

マリブで夢はかなったわ

Malibu

Malibu

いい曲ですね。

ではまた。