たけぼーの備忘録

暇を持て余した人間の無意味なブログ

Sigala & Paloma FaithのLullabyがいい感じなので和訳する

Lullaby

こんにちは。
今日は洋楽ネタです。

タイトル通り、今回の題材はSigala & Paloma FaithのLullabyです。

では早速、和訳してみましょう。

Lullaby

Will you lay me down?

私を寝かせてくれる?

Make our hearts the only sound

私たちの心臓だけが音を立てる

Throw my fears all to the ground

私の恐怖をすべて地面に投げつける

Will you hold me?

私を抱きしめてくれる?

Will you serenade me with the song you used to play?

あなたがよく弾いてたセレナーデを私に歌ってくれない?

'Til the night turns into day

夜が明けるまで

Will you hold me?

私を抱きしめてくれる?

'Cause all I need is somebody near me

だって私がほしいのは近くにいてくれる人だから

When my heart gets weak

私の心が弱ったとき

Somebody out there watching over me

近くで私を見守ってくれる人

When I'm so tired, I can't even sleep

私がとても疲れていて、眠ることもできないとき

Won't you sing me your sweet lullaby?

あなたの甘い子守歌を歌ってくれないか?

Just the sound of your voice is the thing that I need

君の声だけが私に必要なものなんだ

Won't you sing me your sweet lullaby?

あなたの甘い子守歌を歌ってくれないか?

I could fall for the sound of your sweet melody

あなたの甘いメロディーで私は眠りに落ちてしまうよ

'Cause I just need your song

だってわたしはただあなたの歌が必要なの

Something to sing along

一緒に歌う歌

When I'm not feeling strong

私が強いと感じないとき

I need you to sing me your sweet lullaby

甘い子守歌を歌ってもらうためにあなたが必要なの

Need the sound of your sweet melody

あなたの甘いメロディーが必要なの

So sing to me

だから歌いかけて

So sing to me

だから歌いかけて

Need the sound of your sweet melody

あなたの甘いメロディーが必要なの

So sing to me

だから歌いかけて

I'll be there when you're down

君が落ち込んだときそこへ行くよ

'Cause forever, I am bound

だって永遠に、私は結ばれてるんだから

For my love, I shout it out

愛のために、私は叫ぶ

Let me hold you

抱きしめさせて

No journey is too far for the one who healed my scars

私の傷を治してくれた人ならどんな旅も遠くないわ

You're my saviour, you're my star

あなたは私の救世主で、私のスターなの

Let me hold you

私に抱きしめさせて


'Cause all I need is somebody near me

だって私に必要なのは近くにいてくれる人だけだから

When my heart gets weak

私の心が弱ったとき

Somebody out there watching over me

近くで私を見守ってくれる人

When I'm so tired, I can't even sleep

私がとても疲れて、眠ることさえできないとき

Won't you sing me your sweet lullaby?

私に甘い子守歌を歌ってくれない?

Just the sound of your voice is the thing that I need

君の声だけが私の必要とするものなんだ

Won't you sing me your sweet lullaby?

私に甘い子守歌を歌ってくれない?

I could fall for the sound of your sweet melody

あなたの甘いメロディーで私は眠りに落ちるだろう

So sing to me

だから私に歌いかけて

When I'm not sleeping, you're all I need and

私が眠っていないとき、あなたは私に必要なもので

When my heart stops beating, just sing to me

心臓の鼓動が止まってしまったら、歌いかけて

When I'm not sleeping, you're all I need and

私が眠っていないとき、あなたは私に必要なもので

When my heart stops beating, just sing to me

心臓の鼓動が止まってしまったら、歌いかけて

When I'm not sleeping, you're all I need and

私が眠っていないとき、あなたは私に必要なもので

Just sing to, sing to me

ただ歌って、私に歌いかけて

Can't you please sing to me?

お願いだから、私に歌いかけてくれないかな?

Won't you sing me your sweet lullaby?

甘い子守歌を私に歌ってくれない?

Just the sound of your voice is the thing that I need

あなたの声だけが私が必要とするものなんだ

Won't you sing me your sweet lullaby?

甘い子守歌を私に歌ってくれない?

I could fall for the sound of your sweet melody

あなたの甘いメロディーで私は眠りに落ちるだろう

'Cause I just need your song

だって私が必要とするのはあなたの歌だけだから

Something to sing along

一緒に歌う歌

When I'm not feeling strong

私が強いと感じないとき

I need you to sing me your sweet lullaby

甘い子守歌を歌ってもらうためにあなたが必要なの

Need the sound of your sweet melody

あなたの甘いメロディーが必要なの

So sing to me

だから歌いかけて

所感

なんとも爽やかなサウンドの曲ですね。
相手を求める気持ちがこちらに伝わります。

ではまた。

Lullaby

Lullaby

  • Sigala & パロマ・フェイス
  • ダンス
  • ¥250