たけぼーの備忘録

暇を持て余した人間の無意味なブログ

[和訳] Kygo & Imagine DragonsのBorn To Be Yoursがぐっどすぎるので和訳する

Born To Be Yours

こんにちは、久しぶりの投稿です。

今回は、Kygo & Imagine DragonsのBorn To Be Yoursを和訳したいと思います。

ではさっそく。

Born To Be Yours

I know I've given up
A hundred times before

もう100回前に諦めてたって自分でわかってる

But I know a miracle
Is not something to ignore

でも奇跡が無視出来ないものだって知ってる

You take me for a fool
You take me for a fool

君は僕がばかだと思っている

I never knew anybody 'til I knew you
I never knew anybody 'til I knew you

僕が君を知るまで誰も知らなかったようなものだ

And I know when it rains, oh, it pours

それにいつ降るか、いや、激しく降るのか知ってる

And I know I was born to be yours

そして僕は君のものになるためにうまれてきたって分かるんだ

I never knew anybody 'til I knew you
I never knew anybody 'til I knew you

僕が君を知るまで誰も知らなかったようなものだ

And I know when it rains, oh, it pours

それにいつ降るか、いや、激しく降るのか分かる

And I know I was born to be yours

そして僕は君のものになるために生まれてきたって分かるんだ

Are you the only one
Lost in the millions?

君は何百万の中で見えなくなった唯一の一人かい?

Or are you my grain of sand
That's blowing in the wind?

それとも風の中で吹き飛ばされてる砂粒かい?

I never knew anybody 'til I knew you
I never knew anybody 'til I knew you

僕が君を知るまで誰も知らなかったようなものだ

And I know when it rains, oh, it pours

それにいつ降るか、いや、激しく降るのか分かる

And I know I was born to be yours

そして僕は君のものになるために生まれてきたって分かるんだ

I never knew anybody 'til I knew you
I never knew anybody 'til I knew you

僕が君を知るまで誰も知らなかったようなものだ

And I know when it rains, oh, it pours

それにいつ降るか、いや、激しく降るのか分かる

And I know I was born to be yours

そして僕は君のものになるために生まれてきたって分かるんだ

I was born to be yours
I was born, born, born, born
I was born to be yours
I was born, born, born
I was born to be yours
I was born, born, born, born
I was born to be yours

僕は君のものになるために生まれてきたんだ

Oh woah
Oh woah (hey)
Born to be yours

君のなるために生まれたんだよ

I was born, born, born, born
I was born to be yours
I was born, born, born
I was born to be yours
I was born, born, born, born
I was born to be yours (oh)

僕は君のものになるために生まれてきたんだ

まとめ

Kygoの曲はとにかく吹き抜けた南国といったサウンドで、聴いていて心地よいですね。
以前Kids in Loveは和訳しました。

歌詞の中の主人公は、彼女に何度も告白してはフラれているのでしょうか。
諦めようとしても諦めきれない主人公の気持ちが表現されています。

広い世界で出会ったことは、奇跡に近い。
この強く熱い想いとメロディーとぴったりマッチしているように感じます。

君のものとなるために生まれてきた、と思えるほどの熱い恋愛にピッタリの音楽が生まれたな、と思います。

Born to Be Yours

Born to Be Yours

  • Kygo & イマジン・ドラゴンズ
  • ポップ
  • ¥250